IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Опел Омега/Opel Omega

+ голямо пространство, богато серийно оборудване, висок комфорт, сигурно поведение на пътя- недостатъци в качеството на изработката, индиректен волан, по-ранните модели ръждясват, жадни бензинови мотори

Опел Омега/Opel Omega
 История на модела9/86 Представяне на модела, в началото само седан с четири врати10/90 Моделът е преработен. Мотори: 2.0i литров 115 к.с., 2.4i литров 125 к.с., 2.6i с 150 к.с., 2.3D с 73 к.с.,  2.3 TD с 100 к.с. и 3.0i с 200 к.с. за Караван10/93 Край на производството на първата генерация. Произведените екземпляри се продават до 3/943/94 Старт на втората генерация. Мотори: два 2.0 литрови четирицилиндрови с 115 или 136 к.с., два V6 мотора - 2.5 литров с 170 к.с. и 3.0 литров с 210 к.с., както и един 2.5 литров шестцилиндров турбодизел с 130 к.с.9/97 Подобрения в модела, странични еърбегове серийно и турбодизел със 100 к.с.9/98 Нов 2.0 литров 16v мотор с 136 к.с. Серийно климатик за всички модели.9/99 Фейслифт. Активни облегалки за главите отпред и спирачен асистент серийно. Нов 2.2 литров бензинов мотор с 144 к.с.6/00 Нов 2.2 литров DTI турбодизелов мотор с директно впръскване и 120 к.с.8/00 Спиране предлагането на 2.5 TD мотор8/01 Нов 2.5 литров DTI с 150 к.с. - турбодизел с директно впръскване4/02 Нови мотори: 2.6 V6 с 180 к.с. и 3.2  V6 с 218 к.с.3/04 Спиране производството на моделаОмега е не просто най-големият Опел. Това е един от най-големите автомобили в горния среден клас изобщо. Интелигентната употреба на пространството е най-силната страна на Омега. Лимузината спокойно поглъща голямо количество багаж, а Караван има такъв товарен капацитет, че в сравнение с него някои миниванове изглеждат тесни. Не е съвсем вярна и старата присъда срещу най-големия Опел, че предлага много тенекия, но малко модерни технологии. Технологичното ниво на компонентите не бива да се поставя под съмнение. Всъщност най-болезнените удари попаднаха върху първата генерация на модела, която трябваше да извлече поуките (подобно на първата Астра). Що се отнася до Омега В (от 3/94), моделът от самото начало е доста по-зрял като концепция. По отношение поведението на пътя и при двете генерации няма какво да се критикува. Сигурността в купето е на много високо ниво, особено след 98 година, когато освен ABS, предни еърбегове и интелигентни колани към серийното оборудване се прибавят и странични въздушни възглавници. За съжаление обаче конструкторите позиционираха твърде неизгодно резервоара точно в обсега на деформацията на задницата на автомобила.  
Опел така и не успя до края на производството на Омега да достигне нивото на качество на конкуренцията. Изработката на каросерията е сравнително чиста, но поводи за постоянно изнервяне дават многобройните евтини компоненти по цялата кола, които често се превръщат в причина за принудителен престой. Проблеми дават и двигателите на топверсиите.Нито един от шестте мотора, предлагани в Омега не е "връх на сладоледа". Старият 2.0 литров четирицилиндров с 115 коня, който се монтираше до септември 98 година, се затруднява доста с тежкото купе. По - модерният агрегат, който пак е с обем 2.0 литра, но разполага с повече клапани и 136 коня е най-препоръчителен при бензиновите мотори, въпреки че в никакъв случай не е икономичен. V6 моторите обаче, са още по-натоварващи от гледна точка на разхода. Много убедителен е  шестцилиндровият дизел с 130 коня (разработен от BMW), защото е икономичен и същевременно с отлични динамични характеристики. На предлагания от септември 97 година дизел (100 коня) с директно впръскване от друга страна, му липсва мощност, за да се справя успешно с тежката Омега.Най-често срещани повреди:Мотор: многобройни случаи на скъсани ангренажни ремъци, счупени разпределителни валове при V6, скъсани маркучи на турбото при 2.5 TD
Запалване: Проблеми с мениджмънта на мотора (бензин), дефектни индуктори и имобилайзериЕлектрика: лошо замасяване на блока на мотора, дефектни генератори (97-98), блокирали стартери (98 г.)Каросерия, интериор: проблеми с отключването на волана
0 от 500
  • #38
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Kiril ( преди 8 години )
    angrenaj
  • #37
    2 rate up comment 2 rate down comment
    hris ( преди 8 години )
    ЗДРАВЕЙТЕ,ИНТЕРЕСУВА МЕ ОМЕГА Б 2.2 ,2002Г 144 КОНСКИ СИЛИ ,ДВИГАТЕЛЯТ С АНГРЕНАЖ ЛИ Е ИЛИ С ВЕРИГА.Благодаря
  • #36
    3 rate up comment 1 rate down comment
    shenol ( преди 10 години )
    super sa az imam i sim dovolen
  • #35
    2 rate up comment 0 rate down comment
    opel ( преди 11 години )
    здравеите колеги бихте ли ми казали 2,5 тдс що за мотор е намерих опел омега на 112 000км много запазена от всякаде мотора не се чува въпреки че е толкова голям а вътре все едно че още не е стъпвано даите ми мнения кво да правя намирам се в белгия брагодаря ви
  • #34
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Mitko ( преди 11 години )
    Nqkoi znae li koi e po golqm Omega ili Insigniq ???
  • #33
    3 rate up comment 0 rate down comment
    bori ( преди 12 години )
    verno li e
  • #32
    5 rate up comment 2 rate down comment
    radostin ( преди 12 години )
    az karam omega2.5tproiz.2002g.Imam ya ot8g. ne ya zameniam za nikakva druga.V komentarite ne vidiah niakoi da spomenava tozi model.Dv.na BMV6tsil.redovi,skor.avtomatithni,mnogoekstri,liuk,el.sedalki,koja.bord.komput.ta thakk do el shtora na zad.styklo.razhod na diz.g.6Lna 100km izv.grad..ostaviam kom.na vas
  • #31
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    НАМЕРИХ ОМЕГА 91 ГОДИНА С ВСИЧКИ ЕКСТРИ И ДОРИ С КЛИМАТИК И Е В БЕЗУПРЕЧНО СЪСТОЯНИЕ И МИСЛЯ УТРЕ ДА СИ Я ВЗЕМА А И Е САМО ЗА 800 ЛЕВА СПОРЕД КОМЕНТАРИТЕ ПО ДОЛУ РАЗБИРАМ ЧЕ НЯМА ДА СЪЖАЛЯВАМ
  • #30
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Blade ( преди 12 години )
    Карах 7 години Омега А, като поддръжката й беше безумно евтина. Това, че е евтина го гразбрах, след като си купих после Ауди А4 и на първия ремонт със смяна на ангренажа ми взеха 1200 лв. Толкова не бях дал за Омегата за 7 години!! Да не говоря за последвалите ремонти, че ми настръхва четината. Добре, че я разкарах след 1,5 години и сега пак карам Омега - ама карам, а не ремонтирам, както аудито! Който има излишни пари да ги дава по сервизите, нека кара мерцедеси, беемвета и аудита.
  • #29
    4 rate up comment 1 rate down comment
    иван ( преди 13 години )
    колеги от всички мнения прочетъх само едно лошо което значи -колата едобра.аз също имам омегаА от 9години я карамсменял съм много детайли главно по ходовата част но пътищата знаете какви са а колата е тежка.минъл съм над 300 000км.със товари от 300 ддо 1000-1200кг. в нея и купето още е право само омекнаха.