Last news in Fakti

14 Юли, 2007 12:37 26 279 0

Opel Vectra

  • opel-
  • vectra-
  • opel vectra

Макар така и да не са стигали до лидерство в долния сегмент на средния клас, от Opel винаги са имали силен модел в него. Повишеното качество на рюселсхаймската продукция в края на 90-те години покачи интереса към Vectra основателно, но автомобилът така и не надмина резултатите на предшественика си. Лансираната през 2002-ра трета генерация на модела обаче има всички шансове да го сторил Пет години след дебюта си Vectra C излиза на вторичния пазар с чудесни препоръки от страна на техническите служби.

Авторитарната платформена политика на General Motors може би ощетява някои марки в рамките на концерна (феновете на Saab страдат особено от това), но със сигурност не и Opel. Третото поколение на Vectra използва Epsilon, платформата, която намира приложение в поне още пет модела, произвеждани под шапката на детройтския гигант. На прост език тази техническа информация може да се преведе като "честито на феновете на Opel". На първо място за качествата на

каросерията

която не само разполага с цели 74% по-добра устойчивост на усукване в сравнение с предишния модел, а и върви с 12-годишна гаранция против ръжда. Корозията, която превръщаше купето на първите "вектри" в сито, бе преборена още при втората генерация, а при последната няма абсолютно никакви шансове. За жалост проблемът с краткия живот на ауспуха си остава на дневен ред и при Vectra С, а цената на гърнето не е никак ниска. Това впрочем важи за всички части и очертава ясна тенденция в производствената политика на германската марка, която все по-упорито бяга от имиджа си на производител на бюджетни автомобили, отстъпвайки тази "чест" на бившето Daewoo Chevrolet.

През 2002 г. Vectra С постигна отличен цялостен резултат в тестовете за пасивна безопасност, провеждани от EuroNCAP. Съществена роля за това изигра богатото серийно оборудване на модела, което включва подобрени активни подглавници на предните седалки, странични спасителни завеси, ESP, ABS с електронен контрол на спирачното усилие, триточкови колани за всички места, патентованата система за откачане на педалния възел в случай на удар и още куп други джаджи за подобряване на пасивната и активната безопасност. По този внушителен списък може да се съди и за останалата часто от стандартната екипировка.

Моделът изненадва изключително приятно с прецизността на сглобката и качеството на използваните материали. Ергономичният и спретнат

интериор

дразни слуха доста рядко. Шумове от вътрешността на вратите могат да се появят след солиден пробег, но като цяло изработката си я бива, а и не би могло да бъде другояче предвид завишените стандарти в сегмента.

Последните обясняват и вниманието, които инженерите от Рюселсхайм са отделили на гамата от

двигатели

за Vectra С. Дизелите в нея логично се радват на най-засилено търсене на вторичния пазар, а и са най-разпространени. Предлагат се цели три нафтови мотора с ходов обем 2.0, 2.2 и 3.0 литра и мощност 100, 125 и 177, които - като всички модерни дизелаци - практически не отстъпват на бензиновите агрегати по мощност и динамика, но гълтат несравнимо по-малко гориво. Недостатъците им са свързани най-вече с чувствителността към непостоянното качество на българската нафта и податливостта на някои твърди съединения на пропукване вследствие на вибрациите. 2.2-литровият двигател предлага най-балансирани качества, но е известен с апетита си към маслото.Както дизеловите, така и бензиновите мотори на Vectra С освобождават собственика от отговорността да се грижи за газоразпределителния механизъм. Задвижва го верига, което освен всичко друго спестява и средства по поддръжката. В предимство за бензиновите мотори с обем 1.6, 1.8, 2.0 (турбо), 2.2 и 3.2 литра и мощност 100, 122/140, 175, 147/155 и 211 к.с. скоро може да окаже обстоятелството, че отговарят на екостандарта Евро 4 от самото начало на производствто. От юни 2005 г. към гамата им е прибавен и 2.8-литров змей с 230 или 255 к.с., който наред с 3.2-литровия мотор директно може да отпадне от списъка с покупки заради високите си експлоатационни разходи и повишеното натоварване, на което подлага

шасито

Специалистите бяха очаровани от прогреса, който инженерите на Opel бяха постигнали в работата си по ходовата част на Vectra С в сравнение с предишния модел. Освен че през последните пет години се доказа като изключително надеждно и здраво, окачването на модела предлага отличен баланс между комфорт, маневреност и стабилност. Състоянието му обаче трябва да се провери задължително преди покупка не за друго, а защото шофьорските навици на предишния собственик може да са станали причина за сериозно износване. То засяга не само ходовата част, а и спирачната система.

Както вески автомобил от последно поколение, Vectra С създава ядове на собственика си с капризите на

бордовата електроника

Германският бестселър обаче не се представя по-зле от обичайното за модел от този сегмент и дори задминава някои далеч по-скъпи и претенциозни негови представители. Проблемите са свързани най-често с неверни показания на контролния дисплей, неизпревности на стереото и спорадични прекъсвания по някои от веригите заради нарушено заземяване.

При оглед кандидат-собствениците на Vactra C трябва да внимават и за още една особеност на модела. Скоро след появата си на пазара той стана любима играчка за много тунинг-ателиета с неясна репутация. Неграмотното препрограмиране на командващата електроника може да се окаже пагубно за състоянието най-вече на турбодвигателите.

Иначе последната Vectra си струва парите отвсякъде и смело може да се препоръча.

Справка за модела
OPEL VECTRA (C)
История
Февруари 2002 Дебютира третото поколение на Opel Vectra. Моделът се оборудва с 1.8- и 2.2- литрови бензинови мотори с мощност 122 и 147 к.с. съответно. Дизелите са с обем 2.0 и 2.2 литра с мощност 100 и 125 коня.
Юни 2002 Започват продажбите на хечбека GTS
Юли 2003 Представено е комбито Caravan и започва монтирането на трилитров дизелов V6 с мощност 177 к.с.
Декември 2003 Гамата се обогатява с 2.2-, 3.2- и 2.0-литрови бензинови мотори с мощност 155, 211 и 175 к.с. съответно. Последният е с принудително пълнене

 

ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ
Двигател
4 410 EUR
Скоростна кутия (механична)
3 470 EUR
Динамо
760 EUR
Стартер
330 EUR
Водна помпа
220 EUR
Ауспух (без катализатор)
550 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни)
275 EUR
Накладки (предни дискови)
165 EUR
Фар (комплект)
240 EUR
Калник
490 EUR

Цените са за оригинални резервни части по
справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел
Opel Vectra 2.2 DTi /125 к. с./, произведен 2002 г.

 

OPEL VECTRA (C)
Модел
Вр.
кВ/к.с.
Нов
2004
2003
2002
2001
2000
Opel Vectra 1.8 GTS
5
90/122
23 145
13 800
12 250
11 050
-
-
Opel Vectra 2.2 GTS
5
108/147
24 345
-
12 750
11 500
-
-
Opel Vectra 2.2 GTS
5
114/155
24 845
14 450
12 900
-
-
-
Opel Vectra 2.0 Turbo GTS
5
129/175
25 945
15 150
13 500
-
-
-
Opel Vectra 2.0 Turbo Edition
5
129/175
28 500
-
14 850
-
-
-
Opel Vectra 3.2 V6 GTS
5
155/211
28 395
-
14 150
12 700
-
-
Opel Vectra GTS 2.2 DTi
5
92/125
24 695
14 750
13 050
11 800
-
-
Opel Vectra GTS 2.0 V6 CDTi
5
130/177
29 595
17 400
15 150
-
-
-
Opel Vectra 1.8 Comfort
4
90/122
21 500
-
11 150
10 150
-
-
Opel Vectra 1.8
4
90/122
21 895
12 450
11 250
9 550
-
-
Opel Vectra 1.8 Elegance
4
90/122
23 345
13 450
12 150
10 800
-
-
Opel Vectra 1.8 Shadowline
4
90/122
22 395
-
11 750
-
-
-
Opel Vectra 1.8 Silverline
4
90/122
22 395
-
11 750
-
-
-
Opel Vectra 1.8 Cosmo
4
90/122
25 820
14 250
13 000
-
-
-
Opel Vectra 2.2 Comfort
4
108/147
22 850
-
11 550
10 450
-
-
Opel Vectra 2.2
4
108/147
23 095
-
11 600
9 750
-
-
Opel Vectra 2.2 Elegance
4
108/147
24 545
-
12 450
10 750
-
-
Opel Vectra 2.2
4
114/155
23 595
13 500
12 050
-
-
-
Opel Vectra 2.2 Elegance
4
114/155
25 045
14 350
12 750
-
-
-
Opel Vectra 2.2 Cosmo
4
114/155
27 520
15 600
13 850
-
-
-
Opel Vectra 2.0 Turbo Comfort
4
129/175
24 300
-
12 200
-
-
-
Opel Vectra 2.0 Turbo
4
129/175
24 695
13 650
12 500
-
-
-
Opel Vectra 2.0 Turbo Elegance
4
129/175
26 145
14 450
13 200
-
-
-
Opel Vectra 2.0 Turbo Cosmo
4
129/175
28 620
15 650
14 200
-
-
-
Opel Vectra 3.2 V6
4
155/211
21 145
-
13 250
-
-
-
Opel Vectra 3.2 V6 Elegance
4
155/211
28 959
-
13 950
-
-
-
Opel Vectra 3.2 V6 Cosmo
4
155/211
31 070
-
14 850
-
-
-
Opel Vectra 2.0 DTi Comfort
4
74/100
22 050
-
11 400
10 250
-
-
Opel Vectra 2.0 DTi
4
74/100
22 295
13 100
11 400
9 550
-
-
Opel Vectra 2.0 DTi Elegance
4
74/100
23 745
14 100
12 300
10 800
-
-
Opel Vectra 2.2 DTi Comfort
4
92/125
23 200
-
12 200
10 700
-
-
Opel Vectra 2.2 DTi
4
92/125
23 445
13 650
12 200
10 350
-
-
Opel Vectra 2.2 DTi Elegance
4
92/125
24 895
14 600
13 050
11 600
-
-
Opel Vectra 3.0 CDTi
4
130/177
28 345
-
13 950
-
-
-
Цените са в EUR в Германия по данни от Eurotax-SuperSchwacke
OPEL VECTRA (C)
АЛТЕРНАТИВИТЕ
OPEL VECTRA (C)
Работен обем
1 598-3 175 куб. см
Мощност

100-211 к. с.

Максимална скорост
180-248 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
13.9-7.5 сек.
Ford Mondeo (B5Y)
Работен обем
1 798-2 967 куб. см
Мощност

90-223 к. с.

Максимална скорост
177-243 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
13.7-7.4 сек.
Citroёn C5 (D6FZ)
Работен обем
1 560-2 946 куб. см
Мощност

90-207 к. с.

Максимална скорост
175-234 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
15.8-8.7 сек.
Renault Laguna (G)
Работен обем
1 598-2 946 куб. см
Мощност

100-207 к. с.

Максимална скорост
152-235 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
13.2-7.2 сек.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА