IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Урок по история - от Kadett до Astra

Вижте защо Opel Kadett се е продавал като Москвич 400.

Урок по история - от Kadett до Astra

Тази година Opel празнува 75 години, откакто на пазара е пуснат първия техен представител в компактния клас. Историята на Astra с пет врати, Sports Tourer и GTC започва с един скромен наглед модел - Kadett.

През 1936-та, годината в която се провеждат Олимпийски игри, Opel вече е един от най-големите производители на автомобили в Европа. С помощта на Kadett, Opel разширява гамата си от модели и се насочва в компактния автомобилен клас. Инженерите от Рюселсхайм използват успешните предшественици като база за разработване на нови модели. Kadett използва 1.1-литровия четирицилиндров двигател с 23 к.с. от P4 и заимства модерната си форма от Olympia. Това е първият едросериен автомобил, който прилага концепцията за самоносеща каросерия, изработена изцяло от стомана. По това време се произвеждат два варианта: седан и кабриолет. И двата разполагат с четири места, две врати и имат начална цена от 2.100 райхсмарки. За експорт се предлага и версия с четири врати.

От първото поколение на Kadett са продадени 100,000 автомобила до спирането на гражданското производство в края на 1940 година. След края на войната през 1945 година, победителите решават да предадат цялото оборудване и чертежите на Съветския Съюз. Първоначалната версия на Kadett се произвежда в Русия до 1954 година като Москвич 400.

От 1962 година, в Бохум започва производството на новия Kadett с 1.0-литров двигател с горно разположени клапани и долен вал (OHV) с мощност от 40 к.с. Компактният Opel, който е изключително просторен и авангарден в технологично отношение, става атрактивен за все повече хора. Докато много други автомобилни производители все още се задоволяват с трансмисии с три предавки, Kadett A, който се предлага като седан и комби, вече разполага с предавателна кутия с четири. Малко по-късно вече се предлага и купе с 48 к.с.

Третото поколение е представено през есента на 1965 година в множество разновидности. Моделите – всичките произвеждани в Бохум – варират от седани с две и четири врати, лифтбек с полегата задна част и две купе-версии, до комбитата с три и пет врати. Луксозната серия Olympia се предлага от 1967 година с някои елементи от оборудването на модела Rekord и от състезателния  Rallye-Kadett, с който Opel участва в моторните спортове. До 1973 година са произведени около 2.7 милиона автомобила Kadett B

Следващият в поредицата е Kadett C. Новият модел е представен като седан, комби и купе. Спортното купе GT / E от 1975 година се задвижва от 1.9-литров двигател оборудван със система за впръскване на горивото. Ново допълнение към гамата е Kadett City – модел с три врати. Това е и първият компактен германски хечбек модел със задно задвижване. За първи път от трийсетте години насам в компактния клас на Opel през 1976 г. отново се предлага и открит модел – „седанът със сгъваем покрив” се нарича Aero и се произвежда от каросерийната фирма Baur в Щутгарт. За създаване на по-здрава и устойчива на усукване каросерия, както и с цел защита на пътниците, автомобилът е оборудван със защитна греда в горната си част по подобие на targa моделите.

До 1979 година са произведени над 1.7 милиона автомобила Opel Kadett.

Петото поколение се насочва към нова архитектура на задвижването с напречно разположен отпред двигател и предно задвижване. Новият 1.3-литров четирицилиндров мотор е първият агрегат на Opel с цилиндрова глава от леки алуминиеви сплави и разположен в нея разпределителен вал. По-късно на негова база е създаден и 1.6-литров дизелов двигател, който е и първият със самозапалване в компактния клас. Най-облагодетелствани от новото конструктивно решение са пътниците, тъй като интериорът и багажното пространство са с увеличени размери. Рекламния слоган на модела гласи: “Новият Kadett – най-младият Opel. Той притежава нещо, което много хора искат!”.

През 1979 година Kadett D спечелва и престижната награда Das Goldene Lenkrad (Златен волан). Той отново се предлага като хечбек и като популярното комби, което вече е утвърден и важен елемент в продуктовото портфолио на Opel. Този път обаче, традиционният седан, както и кабриолетът не са включени в продажбените оферти, които от своя страна се завръщат с поколението  Kadett E.

През август 1984 година, Opel представя новия модел в типичното за компанията решение с множество версии. Спортният GSi с предно предаване има коефициент на обтекаемост едва 0.30, превръщайки автомобила със 115 к.с. в най-аеродинамичният седан в света.

На 51-вото Международно автомобилно изложение във Франкфурт Opel представя и кабрио версията. Стилистиката на Kadett е създадена в дизайнерския център в Рюселсхайм съвместно с Нучо Бертоне и, както своя предшественик, Kadett E получава германската автомобилна награда Златен волан. От това поколение са произведени 3.7 милиона автомобила, а до 1989 година, цялата серия надхвърля 10 милиона.

Автомобилният производител от Рюселсхайм продължава традицията с поредното азбучно наименование с модела F. Името Kadett обаче отпада – от този момент представителите на компактния клас на Opel вече се наричат Astra.

Първото поколение на Opel Astra, която се произвежда до 1998 година е реализирано в над четири милиона екземпляра и по този начин се превръща в най-продаваният модел в историята на марката. В началото на 1998 година започва производството на Astra G, чийто разновидности надхвърлят по брой тези на останалите.

Като допълнение към версиите хечбек с три и пет врати се предлагат седан кабриолет и купе, както и Caravan с пет врати. Особено внимание е обърнато на интегрирането на достъпни технологични решения, които имат за цел намаляване на разхода на гориво. Не са изоставени обаче и спортния дух и възможността за създаване на автентично удоволствие зад волана. През 1999 година, е представен спортният модел OPC, който се задвижва от 2.0-литров двигател с мощност от 160 к.с.

В началото на новото хилядолетие своя дебют прави и Astra Eco 4, който е първият „четирилитров” автомобил в компактния клас. Astra G също така е и базата за първия еднообемен модел на марката Zafira, който представя системата на седалките Flex 7.

Третото поколение на Astra е представено през март 2004 година под името H. Сред новите технологични решения, включени в оборудването на автомобила, са електронната система за контрол на характеристиките на амортисьорите, която автоматично се настройва към пътните условия и начина на управление на автомобила, както и предните светлини с адаптивна форма на светлинния сноп. Astra TwinTop пък е оборудвана с твърд сгъваем покрив, който се отваря и затваря за 30 секунди с помощта на бутон.

Новата Astra GTC предлага на пътниците необикновена възможност за контакт с околното пространство благодарение на опционалното панорамно предно стъкло. Това е първият масово произвеждан автомобил, който използва подобно решение – стъклен „екран”, който се простира чак до средата на покрива.

GTC е изпълнен с емоционалност представител и на четвъртото поколение на Astra, чието начало е дадено през 2009 година. Това компактно купе с ярко изразени състезателни гени е представено пред обществеността на 64-тото Автомобилно изложение във Франкфурт през 2011 година. То разполага с изключителната високотехнологична ходова част и предно окачване HiPerStrut (High Performance Strut), което спомага за оптимизиране на пътното поведение.

Другите нововъведения в GTC включват системи за асистенция на водача, базирани на второто поколение на предната камера на Opel и авангардните предни адаптивни светлини AFL +. Върхът на славата идва през лятото на 2012, когато супер динамичната версия OPC (Opel Performance Center) ще затвори портфолиото на спортните компактни купе модели. Независимо от спортното си излъчване, функционалността и разхода на гориво си остават важни приоритети, така както са били при Kadett.

Инженерите от Рюселсхайм продължават да работят по другите модели на Astra. След 75 години и над 21 милиона продажби, успешната история на Kadett и Astra продължава. Следователно старият рекламен слоган от петдесетте години на миналия век “Компактният клас на Opel се описва само с две букви: OK” все още важи с пълна сила.

Източник: Opel

Още по темата:

Урок по история - BMW 328
Урок по история - AMG
Audi на 100 години
Кратка история на BMW M3 със снимки
Lancia на 100 години
Кратка история на Saab
110 години Renault. История в 110 снимки от 1898 до 2008 година
Chevrolet навършва 100 години

Тагове: kadett astra
0 от 500
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Gavri ( преди 12 години )
    Моя Опел Кадет е от 1988г. и до момента по предния мост не е сменяно нищо.....абе корави машини и това е!!!!
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    passatora ( преди 12 години )
    GM sa sobstvenici na opel nad 50 godini,no neznam to4no kolko!
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    1! ( преди 12 години )
    Опел е кола за българските условия. Надежнна ,стегната без иновативни технологии, само проверени системи се ползват. Жалко самоче ,че така и не се научиха да обработват ламарината.
  • #6
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Единственото жалко за марката Опел е че е собственост на ГМ. Ако бяха си останали немска фирма германците щяха да ги купуват в пъти повече отколкото ФВ.Като цена/качество са много по-напред от ФВ, но за съжаление компанията майка само смуче печалбите и не дава да се развиват колкото могат.Аз също съм имал Опели-Корса,Кадет,Астра и Омега.Много съм доволен.Безпретенциозни машини перфектни за нашите пътища и условия.
  • #5
    19 rate up comment 1 rate down comment
    smart ( преди 12 години )
    Кадет и Астра са продадени в много повече бройки и под други имена-Деу Рейсър и Нексия,Понтиак,Шевролет Вива
  • #4
    15 rate up comment 1 rate down comment
    niksi ( преди 12 години )
    аз съшо имам astra f caravan и съм много доволен от 1994 год.до днес никакви проблеми железна кола е комфотна удобна и няма да я сменям с друга кола.
  • #3
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Oливеееер! Който знае историята зад снимка 3 :D
  • #2
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Ime ( преди 12 години )
    Аз също имах Фка. Н 173 хиляди километра едната биела ми излезе през цилиндровият блок. Километрите и бяха реални между другото и в интерес на истинат се чувствах удобно в нея. Ама на- имало да става.
  • #1
    36 rate up comment 3 rate down comment
    jok ( преди 12 години )
    супер ,първата ми кола беше астра F с повечето екстри, от тогава не съм имал по-надежден автомобил ,купиха ми я на 160 000 на 7г. продадох я на 13г. и 350 000 , без нито един сериозен ремонт и нито едно оставяне на пътя,а предницата направо желязна,само ръждата дразнеше,но смяната на ламарини беше евтина