Last news in Fakti

22 Май, 2015 11:58 11 881 17

Интересно за камуфлажните Opel-и

  • opel-
  • astra-
  • камуфлаж
Надпреварата между автомобилните производители и папараците датира от доста време насам. Едната страна прави всичко по силите си, за да опази колкото е възможно по-дълго най-новите си произведения от любопитството на околния свят, докато противната страна разработва все по-съвършени техники, за да се сдобие с желаните кадри на моторизираната си плячка и да публикува първата снимка на даден нов прототип. През последните 30 години, специалистите на Opel разработват нови маскировъчни покрития и изкуствени, заблуждаващи допълнения към формите на каросериите, с които да затруднят жадуващите за сензации. Наред с много други хитри изобретения, най-новото оръжие на екипа, работещ върху автомобилите под прикритие, се използва при новия Opel Astra – става дума за черно-бялото маскировъчно фолио „Cube” с кубични мотиви. Специалистите на Opel се надяват да запазят в тайна външния и вътрешния дизайн на новоразработената Astra до публикуването на първите официални снимки през следващите седмици. Astra ще бъде показана за първи път на живо в пълния си блясък и ще отбележи световната си премиера на международното автомобилно изложение във Франкфурт през месец септември.
 
Специалистите са обърнали особено внимание върху защитата от любопитни очи на оформената по нов начин предна престилка, решетката с емблемата с мълнията на Opel и задната част на каросерията. Ако питате експерта в маскировката Aндреас Кубис, то новата Astra би трябвало да бъде покрита изцяло с камуфлаж. Ho прототипите на Astra могат да бъдат видоизменяни само до определена степен, която позволява на инженерите и пилотите-изпитатели да гарантират реалистични тестови резултати, необходими за финалните настройки на бъдещия сериен автомобил. Важен фактор е и инспекторът по безопасността на TÜV (Германска служба за технически надзор), който следва да даде своето одобрение, преди маскираният автомобил да излезе на пътя. Всико това прави нещата малко по-леки за възприемане от страна на Кубис. Светлините например - “Мигачите трябва да са видими отстрани,” обяснява експертът. В същото време точната линия на светлините трябва да остане скрита, тъй като е една от основните черти от физиономията и характера на всеки модел на Opel.
От 2012 година досега, дипломираният технически мениджър Кубис се справя доста успешно със задачата да заблуди и да бъде с една крачка напред пред шпионите с дълги обективи. Триизмерните ефекти на фолиото „Cube”, които вече успяха да изтормозят зорките очи на фотографите в развойната фаза на новата Corsa, само загатват основната линия на каросерията на новата Astra, правят я размазана и внасят объркване в зрителните възприятия на наблюдателите. За пълното покритие на модел от компактния клас като новия Opel Astra се изискват между 60 и 70 листа фолио. То е устойчиво на удари от малки камъчета, на температурни промени и на ултравиолетови лъчи – за него не са проблем температури в диапазона между минус 40 и плюс 80 градуса Целзий. В крайна сметка тестовите пилоти на полигона Арйеплог в Северна Швеция също трябва да разчитат на камуфлажа, докато провеждат изпитанията в суровите полярни метеорологични условия.
 
За първи път специалистите на компанията са използвали и допълнително маскировъчно фолио за блока на контролните прибори и централната конзола на арматурното табло, както и за защита на инфоразвлекателната система на прототипа на изцяло новата Astra. “Материалът е добре познат от екраните на лаптопите и мобилните телефони, където специалното покритие не позволява съдържанието да бъде видимо при поглед отстрани,” обяснява Кубис. Преградните пласмасови панели и елементите от пенопласти симулират формата на предполагаемите прибори на таблото, докато защитното фолио се справя без проблеми и с най-качествената и мощна телеоптика на фотографските обективи.

От „рибките” през „жичките” до кубовете на Cube – четири поколения маскировъчно фолио

„Cube” е вече четвъртото поколение маскировъчно фолио, използвано от Opel. “Хвърляйки поглед назад е много лесно човек да види как колегите са адаптирали актуалните тенденции в конструкцията на каросерията и са ги превърнали в съответната философия за изпълнение на маскировката,” посочва Кубис. В началото става дума само за покриване на основните ръбове и за скриване на предните светлини с жълти и червени лепящи ленти. Изискванията към камуфлажа обаче нарастват непрекъснато с подобряването на технологиите при фотокамерите. Към края на 80-те години на миналия век, маскировката достига ново равнище на развитие, при което цялата предна и задна част на каросерията се облепват изцяло. “Дори прозорците са частично облепени, създавайки странни очертания на остъкляването,” споделя Кубис. Първото маскировъчно фолио на Opel се отличава с наподобяващи риби мотиви и съответно става известно като „рибките” – първото му приложение е при модела Corsa C през 1999 година. По онова време екип от трима души работи в продължение на няколко дни, за да постави изцяло фолиото върху каросерията на прототипа. Постепенно специалистите по маскировка започват да добавят под фолиото и бутафорни елементи от пластмаса и пенопласти, изкривявайки напълно истинските очертания на каросерията. При ромбовидния шахматен мотив, станал известен като „Flimmies” и използван между другото при прототипите на Astra през 2009 година, времето за поставяне на фолиото върху цялата каросерия на един автомобил вече се съкращава до два дни, но всеки от ромбовете трябва да се залепи индивидуално и по-късно внимателно да се отстрани. Технологията за печат, използвана при третото поколение на „жичките”, което влиза в употреба в периода от 2011 дo 2013 година, спестява на специалистите от Opel близо ден работа. Цялото фолио може да се постави изцяло и при необходимост да се отстрани.
 
За тестовите пилоти маскировката е част от работата

Opel маскира интериора на своите нови модели от 2008 година насам и в тази област определено също има развитие. В миналото арматурното табло и приборите се маскират с ръчно ушити покривала от парчета изкуствена кожа, прикрепени с велкро. Напоследък обаче експертите разчитат на много по-лека мрежеста тъкан, позната от раниците, която позволява индивидуално маскиране на отделните елементи. Вентилационните отвори, ръчната спирачка и други важни прибори и бутони като бутона за аварийните светлини от друга страна трябва да останат достъпни по време на пътните изпитания. Специално ламиниращо покритие прикрива задните и страничните прозорци за външните погледи, позволявайки едновременно с това на водача да вижда отвътре-навън. До ден-днешен тестовите пилоти и инженерите спазват едно просто правило, когато паркират автомобила – всички контролни прибори и арматурното табло като цяло трябва да бъдат покрити, за да предпазят интериора от жадни за сензация погледи.

Маскировката е добра мярка, но понякога триковете вършат още по-добра работа

Ако се вгледаме в някои от представителите на животинския свят, ще открием, че маскировката е добра стратегия, но понякога триковете вършат (още) по-добра работа. Новият ADAM S с неговите привличащи погледа колела и характерен спойлер е бил истинско предизвикателство за Кубис и неговия екип. “Не искахме заради маскировката първият прототип да се набива още повече на очи. Затова решихме да не слагаме класически камуфлаж на ADAM S и вместо това го направихме да изглежда като тренировъчен автомобил,” споделя Кубис. Надписът „Driver training” („Обучение в майсторско шофиране”) и спортните декоративни ленти в черно и жълто свършиха отлична работа и папараците загубиха интерес към прототипа. Така битката беше спечелена – или поне до следващия рунд. 

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Uddrldkfl

    1 1 Отговор
    Според мен новата Астра ще е уникален автомобил, но наистина от този камуфлаж не може да се разбере нищо за външният и вид, което означава, че и той е добър.
  • 2 Adam

    1 1 Отговор
    Wir leben autos. !!!
  • 3 Георги

    1 1 Отговор
    добра и практична бих си взел една ако имах пари
  • 4 stenly

    0 1 Отговор
    Бухахаха, на кому ли е нужен този камофлаж...на дали някой нормален човек, различен от стандартният германюха би се интересувал от "новите творби" на Хлопел.
  • 5 Хитлер

    0 1 Отговор
    Опел винаги са били коли за бедните!Няма какво да се очаква от тях като иновация!Освен новата боя.

    Коментиран от #12, #13

  • 6 корпоративен алчник

    0 0 Отговор
    Ти си хипи.
  • 7 Бумер Камор

    0 1 Отговор
    В този клас лидер е БМВ 1. Астрата няма шансове

    Коментиран от #14

  • 8 само селяните карат РЕНО

    0 1 Отговор
    кажи му опел и не го обиждай повече немско е ама не е това което трябва да е кофа си остава
  • 9 Бургас

    1 0 Отговор
    карам астра 2013 доволен съм на 70000 и няма ремонти ако мога бих си купил и най новата.поздрави на всички
  • 10 Истината

    0 0 Отговор
    хаха бмв било лидер в този клас - да ама НЕ!!! в класа на хечбеците бмв винаги са били на едно от последните места с тяхната 1-ва серия!!! този клас се нарича голф клас и голфа винаги е на едно от първите места, като разбира се е имало случай и други марки със съответните им модели да са измествали голфа от първото място, но това е много рядко (някой от тях са audi rs3, mercedes a45, honda civic type r и други)!!!

    Коментиран от #11

  • 11 hienata

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Истината":

    По принцип съм съгласен с теб, само с конкурентите не съм. Тези които цитираш са повече екзотики (скъпи и рядко срещани). От край време в Европа конкуренцията е между Голф,Астра и Фокус. Безспорно Голфа е лидер, но и Астрата си се продава, и то много добре. Проблема им са двигателите, нямат собствени разработки, а ползват готови от Фиат (говоря за малките дизели). Фиатовите малки дизелови мотори като идея са чудесни, но като изпълнение са повече от трагедия. Карах най-новата Астра, вози малко стегнато, но като цяло е чудесен автомобил, а фаровете и в тъмното са много добри.
  • 12 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #5 от "Хитлер":

    Тука в България всичките сте богати ве карате 5-та ръка бмв-та с 5-6 пъти превъртан километраж
  • 13 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #5 от "Хитлер":

    Опелите са отлични коли. Без да се перчат. Всички знаят, че са добри, практични и здрави.
  • 14 БУМЕР КАМОР

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Бумер Камор":

    ne mi pishi s nika
  • 15 диан

    0 0 Отговор
    как 70000 за 2 години?
    това са по 100 км на ден
    ами ти въртиш геврека по 2 часа на ден
    ужас ставам аз сутрин и знам че 2 часа
    сядам и не мърдам
  • 16 hienata

    0 0 Отговор
    Не ми е ясно какво толкова те учудва това ,че човека е направил 70 000км за 2 години. Аз за година правя около 41-45 000км. От нас до работата ми са 25-35км в едната посока (зависи от къде ще мина), събота и неделя задължително ходя някъде (на риба или семейно на екскурзия), до Гърция , Македония и Сърбия няколко пъти.
  • 17 Борислав Русев

    0 0 Отговор
    Opel Astra винаги е бил един от бестселърите в Европа. Щом толкова много хора от среден клас години наред го предпочитат е показателно. Аз 2007 си купих Astra H GTC (уникална) 2012 си взех Astra J хечбек, а преди месец си взех Astra J ST. Страхотен автомобил. Opel като марка за последните 20 години е неизменно в топ 3 по брой реализирани автомобили в Европа. Аз бих се доверил на Европееца. Що се отнася до потребителя в България - Мерцедес, Ауди и БМВ са трепач, ама то ние сме си такива "от глад умри - гъзар бъди".